X
تبلیغات
رایتل

مدیر عامل شرکت کرسی رایانه از ایده هایش می گوید:

سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:16

 

 

مدیر عامل شرکت کرسی رایانه از ایده هایش می گوید:

نصراللهی: هدفمان “هر ایرانی، یک کامپیوتر” است

باید پای صحبتهای شیرین مهندس نصراللهی مدیر عامل شرکت کرسی رایانه بنشینید تا مسائل و موارد راهبردی در خصوص بازار کامپیوتر و فروش آن را بدانید. موضوعاتی که از زبان مردی باتجربه و کارآمد خارج می شد و حتی به جزئیات و ریزه کاری ها نیز دقت می کرد. مهندس نصراللهی که فارغ التحصیل رشته Marketing است و به عناصر دخیل در فروش خوب و رضایت مشتری احاطه دارد اینگونه بحث را آغاز کرد: “بعد از اتمام تحصیلاتم در خارج از کشور و با توجه به شناختی که از هوش بی نظیر جامعه ایرانی داشتم، تصمیم گرفتم روشی را در کشورم پیاده کنم تا همه مردم ایران یک کامپیوتر شخصی با قیمت مناسب در اختیار داشته باشند. مهمتر اینکه به راحتی در مدت زمان اندک با آزمایش یک دستگاه در هنگام استفاده چندروزه از آن، بتوانند تصمیم بگیرند که این کامپیوتر همان دستگاه ایده آلی است که در ذهنش می گذشت یا خیر؟ مهندس نصراللهی روی مبل راحتی جا به جا شد و با قاطعیتی خاص ادامه داد: “با همین طرز تفکر اقدام به راه اندازی شرکت کرسی رایانه کردم و برای اولین بار گارانتی استرداد را در فروش رایانه پایه گذاری کردم که به هرفرد اجازه می داد با آزمون رایانه خریداری شده خود در مدت سه تا پنج روز تصمیم بگیرد که آیا این رایانه همانی است که انتظارش را داشته یا نه. جالب اینجاست در غیر اینصورت خریدار می تواند بدون آنکه مجبور به توضیح باشد اقدام به تعویض یا استرداد آن کند” مدیر عامل شرکت کرسی رایانه با نگاهی مدیریتی می گوید: “با این روش توانستیم به خریداران خود اطمینان بدهیم که می توانند رایانه‌ای از مرکز تخصصی تهیه کنند که خدمات پس از فروش آن مانند گارنتی استرداد قطعی و قابل اطمینان است”.

او در مورد گارانتی استرداد نظرات جالب توجهی دارد: “تا به حال در ایران گارانتی تعویض نداشتیم و خودم هم کلمه مناسبی برایش نداشتم تا اینکه در یکی از بخش های خبری به کلمه استرداد برخوردم، واژه ای به این معنا که تعویض بدون قید و شرط صورت می گیرد و این برای مشتری بهترین فرصت برای جلب اطمینان است. اعتقاد ما کمک کردن به افراد جامعه است و حتی اگر به یک نفر هم کمک کنیم، رضایت خاطر داریم و حتی اگر از فعالیتهای ما کپی شود هم ناراحت نیستیم، چون به نفع جامعه ما خواهد بود” مهندس نصراللهی در خصوص فروش سنتی از نظر خودش اعتقاد دارد: “ببینید، در مورد فروش سنتی اینگونه است که مشتری نگاه می کند، اما اعتماد ندارد، برای همین پرس و جو می کند، چون اعتمادی به فروشنده ندارد. در بازا ایران واژه ای به نام آکبند وجود دارد که اصلاً نمی توانم قبولش کنم و همین موجب عدم اعتماد مشتری است. در حالی که فروش ما بر اساس متدهای مدرن است، مشتری به ما اعتماد می کند و ما هم می گوئیم چه چیزهایی برای کارش خوب است. دقیقاً مثل دندانپزشک که شما مجبورید اعتماد کنید و ما هم با محصولاتمان این اعتماد را بوجود می‌آوریم. این حس به ما قدرت خرید می دهد تا محصولات خود را با تعداد بالا خریداری کنیم و همین اعتماد را ما به تولیدکنندگان می کنیم تا با توجه به قدرت خریدمان به ما با قیمت مناسب تر و شرایط بهتر محصولاتشان را بفروشند و ما هم این شرایط را به مشتری ها منتقل می کنیم”. مدیر عامل شرکت کرسی رایانه به بازار کامپیوتر نگاهی عمیق و البته کارشناسانه دارد: “تکنولوژی در همه جای دنیا یکسان است، اما مطمئن باشید برای کامپیوتر نیازی به بازار نیست و باید تمام خدمات تکنولوژی در یک جا جمع باشد، دلیلی ندارد برای خرید کامپیوتر از صدها نفر بپرسیم که از چه قطعاتی استفاده کنیم و به چندین فروشگاه سر بزنیم تا قطعات دلخواهمان را بدست بیاوریم. امروزه خرید کامپیوتر از شرکت ها صورت می گیرد و موضوع مهم غیر از خرید رایانه، خدمات مناسب و قیمت خوب است. وظیفه شرکت کرسی رایانه جلب رضایت مشتری است و برای همین حاضر است هزینه بدهد، حتماً چیزی را باید خرید که قیمتش ارزان و قابلیت استفاده اش بیشتر باشد، چرا که قیمت تکنولوژی در جهان هر روز کاهش پیدا می کند”. و تأکید می کند: “حتماً برای خرید کامپیوتر باید کارائی مشخص باشد و افراد پول زیادی هزینه نکنند تا بهترین کالا را بدست بیاورند” مهندس نصراللهی در مورد گارانتی های شرکت کرسی رایانه می‌گوید: “بعد از اتمام گارانتی خدمات، رویکرد به تعویض قطعه با قیمت مناسب تغییر می کند، یعنی بعد از یک سال تعویض با قیمت مناسب صورت می گیرد و حتی درصدد این هستیم تا کامپیوتر را هنوز با قیمت ها و شرایط مناسب تر در اختیار مشتری قرار دهیم. ما برای رسیدن به شعارمان یعنی “هر ایرانی، یک کامپیوتر” به صرت فرد فرد عمل می کنیم و تمام تلاشمان بر این هدف استوار است”. و حرف های پایانی که شیرینی خاص خودش را دارد: “هدف ما خدمت رسانی به مردم است و این مهم در دستور کار ما قرار دارد، به نظر من سازندگی انتها ندارد، اما هرکس در مورد تخصص خود باید خدمت رسانی کند. در صنف ما همه می‌توانند در بازار کامپیوتر دست داشته باشند، اما باید هر کس با تخصص خود و نگاه فنی اش در این عرصه باشد تا با این فن به نحو احسن در عرصه خدمت رسانی حضور یابد . سیستم فروش ما مویرگی است و در مورد افراد جامعه و خانواده های ایرانی برنامه ریزی کرده ایم، ما ۱۵۰ نمایندگی در شهرستان ها داریم که حتی خدمات آموزشی هم در دستور کارشان است و مطمئن باشید روزی به هدفمان می رسیم.”

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo