کرسی رایانه(فروش اقساطی لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی)

فروش اقساطی لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی

کرسی رایانه(فروش اقساطی لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی)

فروش اقساطی لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی

لپ تاپ به شرط تعویض در پروژه ملی “هرایرانی، یک کامپیوتر”

خدمات مناسب گارانتی در ایران همان رویایی است که دست یافتن به آن سخت و حتی در مواردی غیر ممکن است. با این اوصاف، صحبت کردن از وارانتی (تعویض) جای ندارد چه برسد به استرداد بی قید و شرط!
اما یکی از شرکتهای کامپیوتری که عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور نیز هست، چند سالی است، پروژه ای به نام “هرایرانی، یک کامپیوتر” تعریف و اجرا کرده که به رویای گارانتی، وارانتی و استرداد بی قید و شرط لباس واقعیت پوشانده است. کرسی رایانه که هفته گذشته چهارمین شمع تولدش را خاموش کرد مجری طرح نام برده شده است.
محمد نصراللهی، مدیر عامل شرکت کرسی رایانه درباره دلیل راه اندازی پروژه ملی “هرایرانی، یک کامپیوتر” می گوید: این طرح چهار سال پیش با توجه به قدرت خرید مردم متوسط و شرایط بازار تعریف و راه اندازی شد. رونق پیدا کردن بازار کامپیوتر ایران بیش از هر چیزی نیازمند فرهنگ سازی هم برای خریدار، هم برای فروشنده است. این شرکت طرح خود را در زمینه فروش رایانه پیدا کرده و با استقبال مصرف کنندگان و کسب موفقیت در اجرای این طرح، در حال برنامه ریزی برای فروش لپ تاپ در این طرح است. نصراللهی می گوید: پیش از هر چیز مردم باید متوجه باشند تکنولوژی مد نیست. در ایران بسیاری مواقع به تکنولوژی به چشم مد نگاه می شود. مردم کامپیوتر می خرند چون مد شده، لپ تاپ دست می گیرند چون به قول خودشان با کلاس است! اما فروشندگان و متولیان باید پیش از برنامه ریزی برای فروش خود در بازار به فکر فرهنگ سازی باشند. فرهنگ سازی در رابطه کاربردهای تکنولوژی و نیز فرهنگ سازی خرید تا خریداران بدانند از کالاهایی که می خواهند خریداری کنند چه استفاده ای می توانند بکنند، چه نیازی دارند و . . . بعد برای خرید تصمیم  بگیرند.
نگاهی به لیست قیمتهای سیستم های فروشی کرسی رایانه که بصورت اقساط (با پیش قسط و بدون پیش قسط) در اختیار خریداران قرار می گیرد این سوال را بوجود می آورد که چرا قیمت خرید اینجا متفاوت است؟ مدیر عامل شرکت در این باره می گوید: خرید عمده یک مدل مشخص بدون جعبه و خرید عمده از یک مدل خاص باعث کاهش هزینه خرید می شود که در نهایت به سود خریدار است. باید توجه داشت که علاوه بر کسب هزینه خرید جعبه، هزینه حمل و نقل نیز کاهش پیدا می کند. طبیعی است که قطعات با جعبه جای بیشتری اشغال می کنند تا اینکه بدون جعبه کنار هم قرار بگیرند. وی به مشکل واردات قطعات به داخل کشور اشاره کرده و می افزاید: گذر از گمرک ایران، مشکل بزرگی است. در حالیکه تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و بر این اساس قیمتها افت و خیز پیدا می کنند، ما برای ترخیص کالاهایمان از گمرک در دوره زمانی طولانی متوقف می مانیم. به این ترتیب از تحویل کالاها از گمرک و ورود آنها به بازار، سرمایه ما وارد کنندگان قطعات راکد می ماند. بر کسی پوشیده نیست هنگامیکه سرمایه از حرکت باز ایستد تورم بوجود می آید و خسارت این باز ایستادن سرمایه و زمان طولانی ترخیص کالاها را کسی جز مصرف کننده نهایی نمی پردازد. نصراللهی ادامه می دهد: نباید فراموش کرد تکنولوژی خوراک جدید زندگی است. ما منتظر نیروی جوان در گمرک هستیم. نیرویی که با تکنولوژی، تغییر و تحولات مربوط به آن به خوبی آشنا باشد. بر اساس این گزارش در پروژه “هرایرانی، یک کامپیوتر” امتیازاتی به خریداران تعلق می گیرد که از جمله آن می توان به استرداد جنس خریداری شده بدون قید و شرط اشاره کرد.
مجری این طرح می گوید: سیستمهایی که کرسی رایانه در غالب این طرح می فروشد تا پنج روز بعد از فروش پس گرفته و وجه پرداختی به مشتری مسترد می شود هرچند طی این سالها تعداد انگشت شماری استرداد داشتیم اما ارائه این خدمت همچنان ادامه دارد. ما طی این چهارسال یک میلیارد تومان قطعه و وسایل جانبی را بدون قید و شرط تعویض کرده ایم. وی از خدمات بی قید وشرط دیگری که در این پروژه به خریداران ارائه می شود به وارانتی یا تعویض بدون قید و شرط اشاره نمود که در صورت اختلال در قطعات به مدت یکسال مشتریان می توانند به دفتر مراجعه کنند تا ما قطعات را تعویض کنیم. اگر هم قطعه معیوب در بازار پیدا نشود، این شرکت بر اساس تعهدی که در زمان خرید به خریدار داده است قطعه مشابه و یا بالاتر از آن را بدون دریافت هیچ وجه اضافی در اختیار مشتری قرار می دهد.
نصراللهی در مورد گارانتی نرم افزاری سیستمهای کرسی رایانه می گوید: ما گارانتی نرم افزاری نداریم اما کار پشتیبانی را انجام می دهیم به این ترتیب که در ازای هزینه معادل پنج هزار تومان سیستم را از نظر نرم افزاری به حالت اولیه بازمی گردانیم. مجری طرح “هرایرانی، یک کامپیوتر” درباره مشتریان خود گفت : بیشتر مشتریان ما کاربران عادی هستند . ما مشتری دولتی نداریم. گاهی هم بخش خصوصی سفارش کار به ما می دهد. وی در مورد اینکه چرا با بخش دولتی وارد معامله نمی شود می گوید: شرکت در مناقصات دولتی کار سخت و زمانبری است. ما معتقدیم تحقق دولت الکترونیک مستلزم الکترونیکی شدن ملت است. بنابراین شرایطی برای عامه مردم بوجود آورده ایم تا با تهیه رایانه بتوانند در تحقق دولت الکترونیکی به دولت کمک کرده و از خدمات الکترونیکی دولت استفاده کنند. بنابر ادعای مدیرعامل کرسی رایانه “هرایرانی، یک کامپیوتر” در شهرستانها بیش از تهران مورد استقبال قرار گرفته است.

نصراللهی درباره طرحهای آینده این شرکت گفت: قصد داریم لپ تاپ را نیز با همین خدماتی که در مورد کامپیوترهای خانگی داریم در معرض فروش قرار دهیم. یعنی با گارانتی دائم  و وارانتی و استرداد بدون قید و شرط.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد